Call of Duty: Modern Warfare 2 (do niedawna Modern Warfare 2[3]) – gra komputerowa first-person shooter tworzona przez Infinity Ward. 11 lutego 2009 studio ogłosiło, że gra zostanie opublikowana przez Activision, a premierę ustalono na 10 listopada 2009. Fabuła jest bezpośrednią kontynuacją Call of Duty 4: Modern Warfare.
Fabuła
Rosja była w środku wojny domowej. Lider ultranacjonalistów, Zachajew próbował wykorzystać pociski nuklearne Rosji aby zwrócić się przeciw Stanom Zjednoczonym. Zespół SAS i U.S.Marines kierowany przez kapitana Price'a w porę zatrzymał Zachajewa, unikając tym samym kolejnej wojny światowej. Jednak pomimo wysiłku wojsk USA i Wielkiej Brytani, Ultranacjonalistom udało się zwyciężyć w wojnie domowej i objąć władzę w Rosji. Nowy rząd ogłasza Imrana Zachajewa bohaterem narodowym i tworzy post- radziecki sojusz państw m.in. z Ukrainą i Kazachstanem.
Kilka lat później, były współpracownik Zachajewa, Władimir Makarow jest w posiadaniu dużych zapasów broni w Rosji, korzystając z politycznej niestabilności w tym kraju. Międzynarodowe rządy wysyłają Task Force 141, składającą się z różnych sił specjalnych, takich jak SAS, Royal Marines, Delta Force, U.S. Navy SEALs, Marines czy nawet Rangers aby powstrzymać szkodliwe plany Makarowa. Grupa ta będzie również prowadziła walki w Brazylii (w mieście Rio de Janeiro), Afganistanie, Stanach Zjednoczonych oraz w śnieżnych górach Kazachstanu w Tien-szan.
Gracz wcieli się w rolę członka grupy zadaniowej sierżanta Gary'ego "Roach" Sandersona (Brytyjczyk, członek TF 141), Josepha Allena (CIA) oraz Jamesa Ramireza (US Rangers), natomiast kapitanem dowodzącym grupą będzie znany z pierwszej części John "Soap" MacTavish. Soapowi i Roachowi będą towarzyszyć: "Ghost", Royce, Meat oraz Worm a co najważniejsze Kapitan Price powróci[4].
Grę zaczynamy w Afganistanie, gdzie wojska amerykańskie i afgańskie odbijają miasto z rąk rebeliantów. W tym samym czasie zespół Task Force 141 inflitruje rosyjską bazę w Kazachstanie, gdzie ma odzyskac dane z uszkodzonego amerykańskiego satelity. Niestety brytyjscy komandosi zostają zdemaskowani i muszą uciekać z bazy. Niespodziewanie Władimir Makarov wraz z radykalnymi Ultranacjonalistami, którzy są nieprzychyli nowemu rządowi Rosji, dokonuje krwawej masakry na międzynarodowym lotnisku w Moskwie. Jako że używana jest amerykańska broń i jeden z terrorystów jest amerykańskim agentem z CIA, relacje między Rosją a USA stają się coraz bardziej napięte. Dzięki danym z uszkodzonego satelity w Kazachstanie, Rosjanie w odwecie dokonują inwazji na Stany Zjednoczone poprzez wysłanie wirusa do amerykańskich radarów wczesnego ostrzegania. Amerykanie próbując bronić swojej ojczyzny przez napaścią Rosji wzywają swoje oddziały z różnych części globu do ojczyzny (w tym wojska które walczyły z rebeliantami w Afganistanie). Naczelnym dowódcą wszystkich sił zbrojnych USA zostaje dowódca kontyngentu w Afganistanie generał Shepherd. W tym momencie gracz wciela się w role Jamesa Ramireza, żołnierza US Army Rangers, którego zadaniem jest obrona zachodniej Wirginii przed wojskami Ultranacjonalistycznej Rosji. W tym samym czasie siły Task Force 141 porywają brazylijskiego handlarza bronią- Aleksandra Rojasa, który jest podejrzewany o związki z Władimirem Marakowem i dostarczanie mu broni, użytej podczas masakry w Moskwie. Rojas ujawnia, że Makarov doprowadził do uwięzienia osoby znanej jako ,,więzień 627" w gułagu we wschodniej Rosji. Osoba ta jest bardziej nienawidzona przez Makarova niż Amerykanie. Task Force 141 wyrusza z misją do wschodniej Rosji, gdzie wraz z amerykańską flotą prowadzącą kontrofensywę przeciwko flocie Rosji, starają się doprowadzić do uwolnienia tajemniczego więżnia. Połączonym siłą USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii udaje się zaatakowac gułag i uwolnić więżnia 627, którym okazuje się być kapitan Price. Makarov właśnie jego obciąża za śmierć Zachajeva. Jednocześnie sytuacja w USA przybiera dramatyczny obrót. Wojska rosyjskie otoczyły Waszyngton. Wojska amerykańskie nie są w stanie utrzymać stolicy. W tym momencie w wyniku ataku na rosyjską bazę morską na Kamczatce siły dowodzone przez kapitana Price'a przejmują kontrolę nad łodzią nuklearną. Price odpala rakietę EMP powodując impuls elektromagnetyczny. W wyniku impulsu zostaje zniszczona Międzynarodowa Stacja Kosmiczna i wysiadają urządzenia na całym wschodnim wybrzeżu USA. W tym momencie cały sprzęt Rosjan i Amerykanów przestaje działać i wojska USA przejmują inicjatywe. Rangersi muszą odbić biały dom z rąk Rosjan i zapalić na nim zielone flary aby dać znać lotnictwu że Waszyngton nie został zdobyty i tym samym zapobiec zbombardowaniu go przez myśliwce F-15. Ostatecznie udaje się odbić siedzibę prezydenta i uchronić miasto przed zagładą. Pomimo klęski w Waszyngtonie wciąż trwają walki z Rosjanami na terenie całych Stanów Zjednoczonych, głównie na Zachodnim Wybrzeżu i Alasce. Task Force 141 rozdziela swoje siły, aby złapać Władimira Makarova. Komandosi pod dowództwem Ghosta i ,,Roacha" udają się na granicę rosyjsko- gruzińską aby zinflitrować kryjówkę Makarova, zaś kapitan Price i ,,Soap" udają się do Afganistanu, gdzie Makarov planuje poważny zakup broni. Pomimo skopiowania danych z komputera Makarova wojska Makarova zabijąją większość członków oddziału TF 141, Ghost i Roach ledwo uchodzą z życiem. W punkcie ewakuacji zostają jednak zabici przez generała Shepherda, który zdradził Task Force 141 i obawiał się kompromitujących materiałów z komputera Makarova. Okazało się bowiem, że generał Shepherd cały czas współpracował z Makarovem aby wywołać wojnę amerykańsko- rosyjską. W wyniku planu generała, on sam zostałby bohaterem narodowym i doprowadziłby do odrodzenia potęgi USA, zaś Makarov przejąłby władzę w Rosji. Jednak okazuje się, że gen. Shepherd zdradził również Makarova i kazał swoim elitarnym oddziałom z ,,Kompanii Cienii" zabić go na cmentarzu samolotów w południowym Afganistanie. Podczas bitwy wojsk Makarova i Shepherda kapitanowi Price'owi udaje się uzyskać informacje od Makarova na temat lokacji Shepherda. Po ucieczce z cmentarza samolotów Price i Soap postanawiają udac się na niemożliwą misję zabicia Shepherda aby pomścić Ghosta i Roacha zabitych z rozkazu generała na Kaukazie. Udaje im się zinfiltrować tajną bazę generała w Afganistanie stawiając czoła jego elitarnym wojskom- ,,Kompanii Cieni". Następuje pościg motorówkowy wzdłuż rzek Afganistanu za generałem Shephedem. Ostatecznie dochodzi do pojedynku między Price'm a Shepherdem, w którym to ranny Soap zabija nożem Shepherda. Niestety Shepherd zdąrzył doprowadzić do niesłusznego oskarżenia Soapa i Price'a o międzynarodowe zbrodnie wojenne (zniszczenie MSK). Z pomocą przychodzi im ich przyjaciel, rosyjski lojalista Nikołaj, który mówi że zawiezie Price'a i Soapa w bezpieczne miejsce gdzie bedą bezpieczni przed rządami USA i Wielkiej Brytanii.
Postacie
* Sierżant Gary "Roach" Sanderson – Postać w którą wciela się gracz. Zastrzelony wraz z Ghostem przez Gen. Shepherda, po czym spalony.
* Kapitan John "Soap" MacTavish – kapitan w Task Force 141. W poprzedniej części Modern Warfare był sierżantem, ale został awansowany na kapitana, kiedy zabił Imrana Zachajewa. Postać grywalna w ostatnich misjach gry. Nosi irokeza, i jest bardzo dobrze wyszkolony w tym co robi. Prawdopodobnie nauczył się wszystkiego od Kapitana Price'a.
* Kapitan John Price – Uratowany z Gułagu przez MacTavisha oraz Sandersona. Znienawidzony przez Makarowa. Od czasów Modern Warfare, ma większy zarost na twarzy. Żywa legenda serii Call of Duty. Zna się dobrze na walce wręcz. W ostatniej misji, Gen. Shepherd omal go nie zabił.
* Vladimir Makarov – Urodzony 4 października 1970 roku. To on przejął całe wojsko ultra-nacjonalistów po Zachajewie. Jego twarz można zobaczyć w pierwszym trailerze. Zrobił wielką masakrę na lotnisku, rzucając słowami "Za Zachajewa". Razem z Zachajewem prawdopodobnie byli przyjaciółmi. Nie wiadomo co się z nim stało.
* Sgt. Foley – Należy do US Army Rangers. W Afganistanie z Josephem Allenem wjeżdzamy do miasta, póżniej dowódca oddziału Ramireza.
* Nikolai – Znany nam z pierwszej części Rosjanin pracujący dla brytyjskiego rządu jako szpieg, dostarczał nam dużo cennych informacji i teraz również powróci.Uratował nas z Faveli i złomowiska samolotów. Niestety zobaczymy go w samej końcówce gry.
* Generał Broni Shepherd – Dowódca amerykańskich Rangersów. Zdrajca. Kapitan MacTavish zabija go w ostaniej misji rzucając mu nożem w oko, ratując tym samym Price'a. Chciał zostać bohaterem wojennym. W pierwszej części gry jego 30 000 ludzi zginęło po wybuchu bomby atomowej. W pierwszej ,,strzelaninie" widać jak wchodzi w krzaki i znika, póżniej jest obok szkoły za autami i odjeżdża nimi.
* Pfc. Joseph Allen – Szpieg CIA oraz kolejna grywalna (przez 2 misje + Samouczek) postać. Ginie na lotnisku, zabity przez Makarowa.
* Pvt. James Ramirez – Należy do oddziału Us. Rangers (kolejna z grywalnych postaci w grze).
* Sat-1 – Jedna z postaci grywalnych. Jego poczynania można oglądać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Ginie od wybuchu impulsu elektromagnetycznego (EMP).
* Royce – Członek Task Force 141. Ma niebieską koszulkę. Występuje w misji Rio de Janeiro.
* Meat – Członek Task Force 141. Występuje w misji w Rio de Janeiro.
* Ghost – Postać, o której prawie nic nie wiemy. Wiemy tylko , że nosi okulary i ma czarną kominiarkę, na której widnieje trupia czaszka oraz że jego głos podkłada ta sama osoba co Gaza, który zginął w poprzedniej części. Wraz z Roachem ginie z rąk gen. Shepherda. Zostaje oblany benzyną i spalony. Jedna z najbardziej tajemniczych postaci w grze. Prawdopodobnie powstanie o nim osobna gra. Możliwe też, że to "duch" samego Gaza.
* Worm – Jeden z członków Task Force 141.
* Cpl. Dunn – Kolega Ramireza z oddziału. Występuje we wszystkich misjach amerykańskich.
* Hannibal, Trojan, Rocket, Chemo – Członkowie Task Force 141. Mogą (ale nie muszą) zginąć w misji "The Hornet's Nest"
Broń
* Pistolety:
o USP .45
o M9
o Desert Eagle
o Magnum .44
o Colt 1911 (tylko singleplayer)
* Strzelby:
o SPAS12
o AA12
o Striker
o Ranger
o M1014
o Winchester 1887
o W1200 (tylko singleplayer)
* Pistolety maszynowe (jako broń dodatkowa):
o G18
o PP2000
o M93 Raffica
o TMP
* Wyrzutnie
o AT4-HS
o Kolos
o Stinger
o Javelin
o RPG-7
* Karabiny szturmowe:
o M4A1
o FAMAS
o SCAR-H
o TAR21
o FAL
o M16A4
o ACR
o F2000
o AK-47
* Pistolety maszynowe (jako broń główna):
o MP5K
o UMP45
o Vector
o P90
o Mini Uzi
* Lekkie Karabiny Maszynowe:
o L86
o RPD
o MG4
o Steyr AUG
o M240
* Karabiny Snajperskie:
o Intervention
o Barrett kal.50
o WA2000
o M21 EBR (w multiplayer M21 EBR)
o SVD Dragunow (tylko singleplayer)
* Inne
o C4
o Tarcza
o Nóż Zwykły i do rzucania
Claymore Mina przeciwpiechotna
* Atuty
o Atuty 1
+ Maraton (niewyczerpany sprint)
+ Kieszonkowiec (szybsze przeładowanie)(poziom PRO + szybsze celowanie)
+ Padlinożerca (pełne uzupełnienie zapasów od martwego przeciwnika)(poziom PRO + dodatkowe magazynki)
+ Gadżet (dwa dodatki do broni głównej)(poziom PRO + dwa dodatki do broni zapasowej)
+ Jednoosobowa Armia (zmiana klasy w dowolnym momencie)(zastępuje broń zapasową)
o Atuty 2
+ Moc Obalająca (większe obrażenia od pocisków)(poziom PRO + większe uszkodzenia zadawane pojazdom wroga)
+ Waga Lekka (szybsze poruszanie)(poziom PRO + szybszy atak wręcz)
+ Bezkompromisowy (serie ofiar wymagają 1 ofiary mniej)(poziom PRO + serie zgonów wymagają 1 zgonu mniej)
+ Zimnokrwisty (niewidzialny dla BSP, wsparcia powietrznego, działek strażniczych i w termowizji)
+ Bliskie Zagrożenie (wybuchy powodują większe uszkodzenia)
o Atuty 3
+ Komandos (większy zasięg walki wręcz)(poziom PRO + upadki bez obrażeń)
+ Pewne Celowanie (lepsza celność strzałów z biodra)(poziom PRO + dłuższe wstrzymanie oddechu)
+ Zakłócanie (zakłócanie radaru wroga w pobliżu twojej pozycji)
+ Ninja (niewidzialny dla czujników pulsu)
+ Raport Sytuacyjny (wyszukiwanie wrogich ładunków wybuchowych i desantów taktycznych)
+ Ostatni Bastion (wyjmij pistolet zanim umrzesz)
* Seria Zgonów
o Naśladowca (4 zgony/ 0 ofiar)(skopiuj klasę zabójcy podczas kamery śmierci)
o Środek Przeciwbólowy (3 zgony/ 0 ofiar)(dodatkowe zdrowie po odrodzeniu)
o Męczeństwo (4 zgony/ 0 ofiar)(po śmierci upuszczasz odbezpieczony granat)
o Finałowy Bastion (4 zgony/ 0 ofiar)(tak jak Ostatni Bastion lecz korzystasz z całego ekwipunku, jeśli przez 20 sekund nikt cie nie zabije dostajesz drugą szansę)
Rozwój
Pierwszy zwiastun został pokazany 25 marca 2009 na Game Developer Choice Awards 2009 w San Francisco. Wtedy też ogłoszono, że tytuł gry Call of Duty: Modern Warfare 2 został skrócony do zaledwie Modern Warfare 2. Drugi zwiastun został opublikowany 10 maja 2009, pokazując dostępne w grze skutery śnieżne i podwodne misje. Ten sam zwiastun został ukazany w telewizji podczas finałów Konferencja Wschodniej NBA w Stanach Zjednoczonych. Następnego dnia, menedżer Robert Bowling opublikował na swoim blogu, że czerwcowe 2009 wydanie magazynu Game Informer zawiera informacje i pierwsze screeny z gry.
Pokaz gry na dużym ekranie został zaprezentowany przez szefa technologicznego Infinity Ward, Jasona Westa, podczas konferencji prasowej na E3 2009.
Podczas wystawy E3 2009 Modern Warfare 2 otrzymało tytuł najlepszej gry akcji prezentowanej w 2009 roku przyznany przez Game Critics Awards.
Aktor Kevin McKidd będzie podkładał głos 'Soapowi' MacTavishowi w Modern Warfare 2.
Amerykański raper 50 Cent podłożył swój głos pod komendy wydawane drużynie w trybie multiplayer.
Hans Zimmer skomponuje muzykę do gry.
Offline